Tuesday, January 21, 2014

htayrawarradhamma WarDi
{[{[{ တိုတို ထြာထြာ သိစရာ }]}]}( အေတၱာ၀ါဒရႈဘြယ္က်မ္း-မွ)
လိုခ်င္ ေလာဘ၊ ရ ဥပါဒါန္၊ ေစာင့္ေရွာက္ျပန္၊ ဧကန္ဒုကၡ အမွန္ပဲ။
ဒုကၡႏွင့္ ေျခာက္၊ သုခ ေၾကာက္မွ၊ ပစၥကၡ၊ ဘာမွ မခံစားခ်င္ပဲ။
ဒုကၡ၀တၳဳ အပူစု၊ ပယ္မႈလြန္ေအးၿမဲ။
မရွိ သုခ၊ ရွိ ဒုကၡ၊ မုခ်အမွန္ပဲ။
မရွိသုခံ၊ ပစၥဳပၸန္၊ နိဗၺာန္အမွန္ပဲ။
ဒုကၡႏွင့္ ေျခာက္၊ သုခ ေၾကာက္၊ မ်က္ေမွာက္နိဗၺာန္ သိျမင္ၿမဲ။(မိဂပဒ၀ဠၪၨနည္း)
သစၥာ ခြဲနည္း
လိုခ်င္ေလာဘ ရဥပါဒါန္-ကား သမုဒယသစၥာကို ျပ၏။
ေစာင့္ေရွာက္ျပန္-ကား ဒုကၡသစၥာကို ျပ၏။
မရွိသုခ-ကား နိေရာဓသစၥာကို ျပ၏။
ရွိ ဒုကၡ-ကား ဒုကၡသစၥာကို ျပ၏။
ဒုကၡ-သမုဒယ-နိေရာဓသစၥာတို႔ကုိ သိျမင္ေသာ သမၼာဒိ႒ိသည္ မဂၢသစၥာကို ျပ၏။
အေတၱာ၀ါဒရႈဘြယ္ဆိုသည္ကား မိမိကိုယ္ကို မဂ္ဖိုလ္ရေအာင္ ဆံုးမသြန္သင္ ဆင္ျခင္ရႈရမည္-ဟုဆိုလိုသည္။ ။ ။

ေဖာက္ျပန္လွ်င္ရုပ္၊ ညႊတ္လွ်င္နာမ္၊ ရုပ္-နာမ္ႏွစ္ပါးမွတ္။
မသိလွ်င္ရုပ္၊ သိလွ်င္နာမ္၊ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးမွတ္။
ျမင္-ၾကား-နံ-လ်က္-ထိ၊ ရုပ္မွတ္ဘိ၊ သိလွ်င္နာမ္ခ်ည္းမွတ္။
မရွိတာသိ၊ ရွိတာသိ၊ ဒိ႒ိေပ်ာက္ ရုပ္နာမ္ထင္ၿပီမွတ္။
အမည္နာမ၊ ေခၚသမွ်၊ ႏႈတ္ကျဖစ္တာ ပညတ္မွတ္။
ျမင္ရုပ္-ၾကားရုပ္-နံရုပ္-လ်က္ရုပ္-ထိရုပ္၊ ပၪၥာရံု ရုပ္ငါးပါးမွတ္။
ျမင္သိနာမ္-ၾကားသိနာမ္- နံသိနာမ္-လ်က္သိနာမ္-ထိသိနာမ္-ႀကံသိနာမ္၊ ၀ိညာဥ္နာမ္ေျခာက္ပါမွတ္။ {{{ရူပါရူပသၿဂိဳဟ္သံခိပ္က်မ္း-မွ}}}

{{{{{ပညတ္-ႏွစ္မ်ဳိး}}}}}
၀ိဇၨမာနပညတ္-ရုပ္ဟု နာမ္ဟု ေခၚေ၀ၚျခင္းသည္ ပရမတၳအားျဖင့္္ ထင္ရွားရွိေသာ ၀ိဇၨမာနပညတ္မွတ္။ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ သေဘာတရားစုကို ရုပ္မွတ္။
အာရံုသို႔ ညႊတ္တတ္ေသာ သေဘာတရားကို နာမ္မွတ္။
ပထ၀ီ-အာေပါစသည္။ ၀ိညာဥ္-ေ၀ဒနာစသည္ ေခၚေ၀ၚျခင္းတို႔တည္း။
အ၀ိဇၨာမာနပညတ္-ငါဟု-ကိုယ္ဟု-သူ-က်ား-မ-ေကသာ-ေလာမာစသည္ ေခၚေ၀ၚျခင္း ေခၚေ၀ၚျခင္းသည္ ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားမရွိေသာ အ၀ိဇၨာမာနပညတ္မွတ္။
ဗိမၺိသာရ-အနာထပိဏ္-၀ိသာခါ အစရွိေသာ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ေလာဘ ေဒါသစသည္ အကုသိုလ္တရားျဖစ္ပြားေသာ္လည္း သကၠာယဒိ႒ိကို သမုေစၦဒပဟာန္အားျဖင့္ အၿမဲခြါ၍ ေနဘိသကဲ့သို႔ ထိုနည္းတူစြာ ရုပ္ထင္ျမင္ၿပီးေသာ သူသည္ သကၠာယဒိ႒ိကို ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ တဒဂၤပဟာန္အားျဖင့္ ခြါ၍ေန၏။ ရုပ္လည္းအၿမဲ ထင္၍ေန၏။

{{{{{ သမၸဇည ေလးပါး }}}}}
(၁) အက်ိဳးရွိလတ္၊ သိျမင္တတ္၊ သတၳကသမၸဇည။
အက်ိဳးရွိသည္ မရွိသည္ကို သိတတ္ေသာဉာဏ္။
(၂) ေလွ်က္ပတ္သည္မွာ၊ သိျမင္ရာ၊ သပၸါယသမၸဇည။
ေလွ်ာက္ပတ္သည္ မေလွ်ာက္ပတ္သည္ကို သိတတ္ေသာဉာဏ္။
(၃) ေလးယာပထ၊ ကမၼ႒ာန္းၿမဲက၊ ေဂါစရသမၸဇည။
ကမၼ႒ာန္းအာရံုကို မစြန္႔ပဲ အၿမဲႏွလံုးသြင္းရမည္-ဟုသိတတ္ေသာဉာဏ္။
(၄) ရုပ္နာမ္ဓမၼ၊ သိျမင္ၾက၊ အသေမၼာဟသမၸည။
ရုပ္နာမ္ဓမၼ သဘာ၀ကို မေတြမေ၀ သိတတ္ေသာဉာဏ္။
ရွင္းလင္းခ်က္---
အက်ဳိးရွိသည္ မရွိသည္ကို ဆင္ျခင္၍ အက်ဳိးရွိမွျပဳျခင္း။
အက်ဳိးရွိေသာ္လည္း ေလွ်ာက္ပတ္မႈ ရွိသည္ မရွိသည္ကို ဆင္ျခင္၍ ေလွ်ာက္ပတ္မွျပဳျခင္း။
အက်ဳိးရွိ ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ္လည္း ကမၼ႒ာန္းကို မစြန္႔ပဲ အၿမဲႏွလံုးသြင္း၍ျပဳျခင္း။
အၿမဲႏွလံုးသြင္း၍ ျပဳေသာ္လည္း သမၸဇည-၇-ဌာနႏွင့္အညီ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကို ႏွလံုးသြင္း၍ ျပဳျခင္း။
အက်ဳိးလိုခ်င္၊ အေၾကာင္းထြင္၊ တြင္တြင္အားထုတ္ပါ။
အေၾကာင္းလုပ္မွ၊ အက်ိဳးရ၊ ဗုဒၶေဒသနာ။ ။

No comments:

Post a Comment